INTREGRATING ENTREPRENEURSHIP AND ACCOUNTING THROUGH ONLINE STORE

Sandy Arief

Abstract


Abstrak: Mengintegrasikan Kewirausahaan dan Akuntansi Melalui Toko Online. Keterpisahan dari proses pendidikan kewirausahaan bagi siswa dapat menjadi masalah di bidang akuntansi. Makalah ini bermaksud untuk membangun model konseptual terpadu kewirausahaan dan kurikulum akuntansi untuk membekali siswa menjadi pengusaha innovator, untuk menyelidiki tingkat niat kewirausahaan di kalangan siswa, dan untuk menganalisis proyek toko online siswa dalam mengeksplorasi bisnis online terutama dibidang akuntansi. Sebagai peneliti eksploratif, penelitian ini dilakukan melalui tinjauan literature dan/ atau data yang tersedia, kuesioner antara 50 siswa, wawancara mendalam, dan proyek siswa terpadu. Sebagai hasil, berbagai ide model kreatif dan inovatif dalam kewirausahaan dan proses akuntansi pembelajaran dapat dibentuk untuk pengembangan kurikuler silang.

Abstract: Intregrating Entrepreneurship and Accounting Through Online Store. The separateness of the educational process for entrepreneurship students can be problematic in the area of accounting. The paper intends to build integrated conceptual model of entepreneurship and accounting curriculum to equip students to be innovator entrepreneurs, to investigate the level of entrepreneurial intentions among students, and to analize students’ online store project in exploring online business especially in accounting area. As an explorative research, this study was conducted through reviewing available literature and/ or data, questionaires among 50 students, in-depth interviews, and integrated students’ project. As results, various ideas of creative and innovative model in entrepreneurship and accounting learning process can be formed for cross-cullicular development.


Keywords


entrepreneurship; accounting; experiental learning; international school

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.18202/jamal.2012.08.7163

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.