PRESTASI BELAJAR MAHASISWA AKUNTANSI ATAS SISTEM APLIKASI ENTERPRISE RESOURCE PLANNING

Lutfi Harris, Endang Mardiyati

Abstract


Abstract: Accounting Students’ Learning Achievement on the Enterprise Resource Planning Application System. This study aims to examine the effect of motivational intelligent, case-based learning, and student’s learning achievement toward Enterprise Resource Planning (ERP) application system. The researchers used multiple linear regression  application using SPSS software 16.0 to examine research data. The results show that learning motivation affects learning achievement. Emotional intelligence and case-based learning do not affect learning achievemnet of ERP. This research gives contribution about the factors that influence learning achievement of students related to learning of information system technology.


Abstrak:Prestasi Belajar Mahasiswa Akuntansi atas Sistem Aplikasi Enterprise Resource Planning. Penelitian ini bertujuan menguji pengaruh kecerdasan emosional, pembelajaran berbasis kasus dan motivasi belajar mahasiswa terhadap prestasi belajar mahasiswa atas aplikasi Enterprise Resource Planning (ERP). Peneliti menggunakan teknik regresi linier berganda dengan software SPSS 16.0 untuk menguji data penelitian. Hasil analisis ini menunjukkan bahwa variabel motivasi belajar berpengaruh terhadap prestasi belajar mahasiswa. Kecerdasan emosional dan pembelajaran berbasis kasus tidak berpengaruh terhadap hasil pembelajaran aplikasi (ERP). Hasil penelitian ini memberikan kontribusi untuk memperhatikan faktor-faktor yang mempengaruhi prestasi belajar mahasiswa terkait dengan pembelajaran teknologi sistem informasi.


Keywords


kecerdasan emosional; pembelajaran berbasis kasus; motivasi belajar; prestasi belajar; sistem enterprise resource planning (erp)

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.18202/jamal.2013.04.7182

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.