CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND MANAGING ETHICAL CULTURE

Yeney Widya Prihatiningtias

Abstract


Abstract: Corporate Social Responsibility and Managing Ethical Culture. This essay argues that the promotion of Corporate Social Responsibility (CSR) and ethical business conduct is very important. CSR nowadays has become crucial issue as major companies are expected to demonstrate their commitment to society’s values through actions. The current article explains, evaluates, and applies to relevant examples of the narrow, broader socio-economic, as well as broad maximal view of CSR. It also critically describes how organizations can develop ethical cultures and corporate ethics programs for CSR.

Abstrak: Pertanggungjawaban Sosial Perusahaan dan Memanajemeni Budaya Etis. Artikel ini memberikan argumentasi bahwa pengenalan konsep Tanggung Jawab Sosial Perusahaan dan pelaksanaan etikan bisnis adalah hal yang penting. Tanggung Jawab Sosial Perusahaan saat ini telah menjadi isu krusial karena perusahaan diharapkan oleh masyarakat untuk dapat menunjukkan komitmen mereka melalui tindakan nyata. Tulisan ini menjelaskan, mengevaluasi, dan mengaplikasikan pada contoh-contoh relevan atas pandangan sempit, sosio-ekonomi yang lebih luas, dan maksimal atas Tanggung Jawab Sosial Perusahaan. Artikel berikut juga mendeskripsikan secara kritis bagaimana organisasi dapat mengembangkan budaya etis dan program-program etika perusahaan untuk pengimplementasian Tanggung Jawab Sosial Perusahaan.


Keywords


corporate social responsibility; narrow view; broader socio-economic view; broad maximal view

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.18202/jamal.2012.04.7151

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.